Gilla Flugfiskaren på facebook

torsdag 31 juli 2014

Bindbeskrivning - Fritz cats whisker - Video


Här kommer en bindbeskrivning av en Fritz cats whisker. Originalet binds tror jag med en marabou vinge också men på denna varianten har jag skippat den. En fantastiskt bra fluga i put and take vatten. Kan köra olika färgkombinationer men det är den jag kör här som jag själv fångat mest fisk på.

Hemtagningen av flugan sker genom att låta den sjunka och sedan tar jag hem den med korta ryck ev ta hem den riktigt snabbt med ett par stopp innan ni tagit hem flugan. Ett grymt mönster som sagt och hemtagningen kan varieras och det är olika från dag till dag vad som "triggar" igång fisken men denna flugan levererar jämt.



När det gäller fisket för min egen del så är det inte mycket tyvärr. Sex-dagars veckor på jobbet gör att man inte hinner med särskilt mycket och dessutom är det en ordentlig värmebölja nere i Småland för tillfället vilket inte gör det bättre. Planer finns på att spela in lite film om några helger framöver från lite flugfiske efter gädda och abborre så håll utkik!

Skitfiske på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar