Gilla Flugfiskaren på facebook

torsdag 20 juni 2013

Fisketur i Runtorp

Bild från instagram - följ mig gärna mig där - "kvillaolle"
Nu var det ett tag sedan jag gjorde något inlägg här men äntligen har jag lite tid över för att skriva lite. Det har varit en intensiv period på jobbet med studenttider och allmänt mycket att göra.

Dock går jag idag på semester i tre sköna veckor som jag planerat in lite fiske på mestadels i närliggande vatten men de kan vara nog så roligt. Någon tur till fjället blir det förmodligen inte i sommar men till våren 2014 så är planen att vi (jag, farsan och Amir) drar ner en vecka till Bosnien. Det ser jag verkligen fram emot verkar hur fint som helst med klara vatten, vacker natur och stora fiskar.






I nästa vecka blir det iaf en tur till Alsterån som är ett vatten som jag verkligen tycker om att fiska i och som ofta bjuder på bra fiske. Det blir även lite öringjakt på hemmaplan då kläckningarna är i full gång för tillfället och chansen att kroka en öring på torrfluga är stor.

En av de vackra regnbågarna från Runtorp
Runtorp är ett annat ställe som jag nyligen börjat fiska men som ligger inom bra avstånd från mitt hem (ca 20min) trevligt vatten med fin fisk och välskött anläggning. Jag, Amir och Damir var där en sväng igår kväll och fisket var bra och jag krokade min första regnbåge i år på torrfluga, fisken steg fint till en snabbt hemtagen Elk hair caddis. Damir och Amir hade också fint fiske med flera krokade fiskar. Vi fiskar med "catch and release" kort så alla fiskarna återutsattes. Blir nog någon tur hit igen då framförallt kvällsfisket efter regnbågen kan vara riktigt bra.

Skitfiske!

Sommaren är äntligen här och insekterna kläcker för fullt, torrflugefisket är igång på allvar
För övrigt är Sameo Globetrotter de bästa spöet jag någonsin fiskat med!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar